Ordpress Guide..

Guiden er beregnet for dem der vil køre WP på udbyders server, i forbindelse med køb af domæne. Guiden går ud fra at du har et domæne og billigt webhotel klar.

Start med at downloade den Danske version af WordPress her.

Udpak filerne så de er klar til at blive uploadet på serveren i roden af dit Webhotel. Du skal bruge et såkaldt FTP program. Der findes masser af slagsen ganske gratis. Jeg bruger Total Commander som kan hentes her. Fordelen ved Total Commander er at den kan bruges som den gamle Windows Stifinder, og har en masse muligheder bla kan den cmode filer.

Tryk på  FTP, og ny forbindelse, for derefter at udfylde felterne med de  oplysninger du fik af din udbyder da du oprettede dit Webhotel. Således ser Total Commander ud med WordPress udpakket og liggende klar i C drevet. Muligt du bruger et andet drev, men dette for at lette forklaringen.

Filerne fra den åbne WordPress som du ser til højre på c drevet, skal flyttes som de er over i roden af dit domæne på udbyderens server. Dette foregår ved at markere alle filerne til højre på c drevet og kopiere. Filerne vil lægge sig i roden af dit domæne som vist på billedet, og du er klar til at installere din WordPress.

Når filerne er uploadet tilgår du www.ditdomæne.dk og installationen går i gang pr automatik, altså ikke noget der skal udfyldes i config.php eller andet. Første billede og du trykker på “Lav en kofigurationsfil”.Næste billede. Du skal så udfylde felterne med de oplysninger du fik tilsendt af din udbyder da du oprettede dit Webhotel. Evt giv table prefix et andet navn.Du kan have alle de WP installationer du vil have på samme Database, blot ændre table prefix for de enkelte installationer.

Næste billede er så :Nu er tabellerne oprettet i din Database og selve installeringen kan begynde. Udfyld felterne og du er ved at være i mål. Brug andet brugernavn end Admin, det er for ofte benyttet. (husk dit password)Udfyld felterne med Brugernavn og kodeord, og du er inde i din nye WordPress installation. Du kan skifte både brugernavn og Password i admin delen.